skoljobb.se

Kunskapsskolan i Sverige driver grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildning under namnen Kunskapsskolan, Kunskapsgymnasiet och SkillEd. Utbildningarnas viktigaste kännetecken är den pedagogiska modellen med en personligt utformad utbildning som ger kunskap och förmågor för framtiden. De första skolorna startades år 2000. Idag går drygt 14 000 elever i de 29 grundskolorna och 7 gymnasieskolorna. Företags- och vuxenutbildningen startades 2016. Kunskapsskolan ägs av grundaren Peje Emilsson med familj.

Brinner även du för barn och ungdomar och vill arbeta i en bransch där varje elev ges något unikt? På Kunskapsskolan jobbar vi med att personligt utforma utbildningen för varje elev och utgår från de individuella målen och förutsättningarna. Vi är redan övertygade om att vår pedagogiska modell är en metod som är framgångsrik och väl fungerande och som utvecklar elever till att stå starka i en föränderlig miljö, och nu letar vi efter en medarbetare med samma övertygelse och driv men som vill applicera dessa egenskaper som administrativ kontorskoordinator hos oss.

Nu söker vi en administrativ kontorskoordinator, 100%

OM ROLLEN

Rollen som administrativ kontorskoordinator är av naturen mångfacetterad där det operativa ansvaret för huvudkontoret varvas med administrativa uppgifter för olika stödfunktioner som HR, kommunikation, IT, ekonomi och ledningsgrupp. Du kommer ha en spindeln-i-nätet funktion där samarbetsförmåga och inre driv är av yttersta vikt. Du kommer ansvara för planering, genomförande och utvärdering av de administrativa uppgifterna vars omfattning kommer variera i perioder. Stort ansvar kommer läggas på rollens axlar och därför ser vi att noggrannhet och struktur är viktiga nyckelegenskaper för att lyckas i rollen.

Vår kontorskoordinator kommer tillhöra HR, en avdelning på sex personer i olika roller. Avdelnings syfte på Kunskapsskolan är att vara ett stöd och en professionell rådgivare i olika personalfrågor för huvudkontoret och våra rektorer. Du kommer dock vara involverad i och samarbeta med samtliga stödfunktioner på huvudkontoret. Vi sitter i nya och fräscha lokaler vid Hammarby Sjöstad.

Det kommer vara av största vikt att du bidrar till att utveckla rollen och huvudkontorets arbetsmiljö tillsammans med HR och fastighetsavdelningen i enlighet med Kunskapsskolan. Rollen är en heltidstjänst med tillsättning så snart som möjligt, enligt överenskommelse.

KVALIFIKATIONER

Du har avslutat gymnasiet med godkända betyg. Du har erfarenhet från administrativa roller och
hanterar såväl Google som Microsoft utan hinder. Du har erfarenhet från servicebranschen och event- och konferensbokningar. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

KVALIFIKATIONER SOM ÄR MERITERANDE

Vi sätter stort värde vid ditt engagemang och din personliga förmåga att utveckla rollen. Vi ser det även som meriterande med kvalifikationer såsom:

• erfarenhet från liknande roll, exempelvis koordinator, receptionist eller assistent
• erfarenhet från servering och catering
• erfarenhet från självständigt arbete
• erfarenhet från event utifrån förberedelse, under och efterarbete
• tekniskt erfaren av kontorssystem och dylikt



PERSONLIGA EGENSKAPER

Vi söker dig som brinner för service och mötet med såväl nya som etablerade kontakter. Ditt strukturerade personlighetsdrag gör också att du älskar att hålla ordning och reda på din omgivning vilket även präglar ditt arbetssätt. Du är kommunikativ och älskar variation i ditt arbetsflöde. För att fungera i rollen krävs också att du med noggrannhet tar dig an de administrativa uppgifterna där respekt för deadlines och löpande återkoppling är avgörande för att nå goda resultat och leverera enligt förväntan. Du behöver också vara läraktig och orädd till att ta egna initiativ på ett självgående sätt genom att driva idéer och projekt i syfte att nå längre tillsammans. Här har du chansen att vara med och skapa din egen roll. Om detta är något som sporrar dig, ska du inte tveka att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

Anställningsvillkor

Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Kunskapsskolans huvudkontor, Hammarby fabriksväg 23, kommer att vara din arbetsplats med närhet till buss- och tvärbana. När du blivit erbjuden anställning krävs ett utdrag ur polisens belastningsregister enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ skollagen.

Låter det intressant?

Ansökan sker via vårt rekryteringsverktyg, mer information finner du på www.kunskapsskolan.se

Vid frågor vänd dig till Kunskapsskolans HR Partner, Josefine Meimermondt

josefine.meimermondt@kunskapsskolan.se

Sista ansökningsdag är 26 december 2019

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Administrativ kontorskoordinator

Företag Kunskapsskolan
Regioner
Utgår

2019-12-26

Ansök nu

Dela detta jobb